ויטמינים בפירות

צריכת פירות מסוגים שונים הינה חשובה ביותר לגוף האדם, ע”מ לגוון ולהעשיר את הגוף בויטמינים שונים אשר משפיעים על תפקודו של הגוף ובריאותכם החשובה מכל. במאמר הבא תמצאו מידע אודות ויטמינים בפירות הן כמויות ומינונים שונים והן על פירות מצויים בפירות נפוצים וגם כאלו אשר פחות נפוצים. המידע נלקח מאתר משרד החקלאות האמריקני. לקריאה עבור מינוני צריכת ויטמינים בקרב נשים/גברים/ילדים, בקרו במדריכים שלנו הנמצאים בקטגורית ויטמינים.

טבלת כמות ויטמינים בפירות

מזון/ויטמין

ויטמין A

(מק”ג)

ויטמין C

(מ”ג)

ויטמין E

(מ”ג)

ויטמין K

(מק”ג)

ויטמין B6

(מ”ג)

בננה ממוצעת

4

10

0.1

1

0.43

תפוח ממוצע

4

6

0.2

3

0.06

אגס ממוצע

2

8

0.2

8

0.05

מלון (170 ג’)

5

31

5

0.15

מנגו ממוצע

79

57

2.3

7

0.28

שזיף ממוצע

8

6

0.2

4

0.02

אפרסק ממוצע

16

6

0.7

3

0.02

אשכולית ממוצעת

143

77

0.3

0.13

קיווי ממוצע

3

70

1.1

71

0.05

תאנה ממוצעת

4

1

0.1

2

0.06

משמש ממוצע

34

4

0.3

1

0.02

תפוז ממוצע

14

70

0.3

1

0.08

אננס (155 ג’)

5

56

1

0.17

גויאבה (165 ג’) 

51

303

1.2

4

0.24

פפאיה (140 ג’)

77

87

1

4

0.03

צימוקים (61 ג’)

1

0.1

0.07

ויטמינים נוספים בפירות

מזון/ויטמין

תיאמין

(מ”ג)

ריבופלאבין

(מ”ג)

ניאצין

(מ”ג)

פולאט

(מק”ג)

ביוטין

(מ”ג)

בננה ממוצעת

0.04

0.09

1

24

3

תפוח ממוצע

0.02 0.04 0.1 4 2

אגס ממוצע

0.02 0.04 0.3 12 0.3

מלון (170 ג’)

0.06

0.02 0.9 32

מנגו ממוצע

0.12 0.12 1.5 29

שזיף ממוצע

0.02 0.02 0.3 3

אפרסק ממוצע

0.02 0.03 1 4 0.2

אשכולית ממוצעת

0.11 0.08 0.5 32 2

קיווי ממוצע

0.02

0.02 0.4 19

תאנה ממוצעת

0.03 0.02 0.2 3

משמש ממוצע

0.01 0.01 0.3 3

תפוז ממוצע

0.11 0.05 0.6 40 1

אננס (155 ג’)

0.12 0.05 0.9 23 0.5

גויאבה (165 ג’) 

0.08 0.08 2.2 23

פפאיה (140 ג’)

0.04 0.04 0.7 53

צימוקים (61 ג’)

0.04 0.05 0.7 2 1
הישארו מעודכנים
וקבלו את המאמרים ישירות למייל
המאמרים החמים באתר

אנשים אהבו גם את המאמרים הבאים

קטניות, אגוזים
ויטמינים בקטניות וזרעים

במאמר הבא תמצאו פירוט ברור אודות ויטמינים בקטניות וזרעים הן בסוגים כמו ויטמין E,K, ועד לויטמינים כמו פולאט, ניאצין ועוד. כמו כן תמצאו טיפים מרתקים בנושא.

ויטמינים בירקות, סוגי ירקות צבעוניים
ויטמינים בירקות

בעמוד הבא תמצאו טבלאות מפורטות בנוגע לחשיבות ויטמינים בירקות, כמות המינונים הקיימת בכל ירק ועוד מידע מרתק. בקרו במדריך שיעשה לכם סדר.

הנקה, מזון אם, חלב אישה
צריכת ויטמינים ומינרלים בהנקה

ההחלטה להניק אינה תמיד קלה, הן בפן הנפשי והן בפן הפיזי הכולל צריכה בריאה יותר של מאכלים וגיוון. קראי הכל בנושא צריכת ויטמינים ומינרלים בהנקה.

צריכת ויטמינים בקרב גברים
צריכת ויטמינים בקרב גברים

במאמר הבא תמצאו את הכמויות המומלצות עבור נשים בגילאים שונים, כמו למשל כמות ויטמנים A,D,E ועוד במ”ג ואף במק”ג. בקרי במאמר הבא, ועייני בטבלה הרלוונטית עבורך.

צריכת ויטמנים ומינרלים בהריון
צריכת ויטמינים בהריון

צריכת ויטמינים ומינרלים מקבל משמעות יתרה כאשר מדובר בהריון, ולכן צריכת ויטמנים ומינרלים בהריון הנעשית בצורה נכונה, תשפיע הן על האם והן על העובר.

אישה בריאה
צריכת ויטמינים בקרב נשים

במאמר הבא תמצאו את הכמויות המומלצות עבור נשים בגילאים שונים, כמו למשל כמות ויטמנים A,D,E ועוד במ”ג ואף במק”ג. בקרי במאמר הבא, ועייני בטבלה הרלוונטית עבורך.

בריאות, טבעונות
צריכת ויטמינים בקרב נערות

לא יודעת מהם המינונים המומלצים עבור צריכת ויטמינים בקרב נערות? בקרי במדריך הבא ועייני בטבלה המומלצת לנטילת ויטמנים לפי סוג ויטמין ומינונם.

נער בריא
צריכת ויטמינים בקרב נערים

נערים מעצבים את אישיותם וגופם בתקופת גילאים אלו של הנערות, ולכן גיוון עשיר בויטמנים יתרום רבות להתפתחותם. קראו הכל בנושא צריכת ויטמינים בקרב נערים.