ויטמינים בקטניות וזרעים

קטניות, זרעים ואגוזים לכל סוגיהם, הינם חלק בחלתי נפרד מצריכה נכונה של מזון בריא. למעשה, ניתן למצוא ויטמינים בקטניות וזרעים בכמויות העומדות בסטנדרטים המומלצים עבור צריכה בריאה של ויטמינים שונים ובראשם ויטמין E ו-K. לצריכת קטניות וזרעים שונים יש יתרונות רבים, כמו למשל העובדה כי ניתן לשדרג את הארוחה בזכות זנים שונים של קטניות וזרעים אלו. לקריאה עבור מינוני צריכת ויטמינים בקרב נשים/גברים/ילדים, בקרו במדריכים שלנו הנמצאים בקטגורית ויטמינים.

טבלת כמות ויטמינים בקטניות וזרעים

מזון/ויטמין

ויטמין A

(מק”ג)

ויטמין C

(מ”ג)

ויטמין E

(מ”ג)

ויטמין K

(מק”ג)

ויטמין B6

(מ”ג)

אגוז ברזיל גדול

0.3
אגוזי לוז (34 ג’) 2 5.1 5

0.19

אגוזי מלך (30 ג’)

1 0.2 0.8 0.16

פקאנים (27 ג’) 

2 0.9 0.06

קשיו (33 ג’)

0.3 11 0.14

שומשום (18 ג’)

0.1

גרעיני חמניות (36 ג’)

1 1 12.4 1 0.28

טחינה גולמית (30 ג’)

1 0.7 0.05

פיסטוקים (32 ג’)

9 1 0.7 23 0.55

צנוברים (34 ג’)

3.2 18 0.03

שקדים (36 ג’)

9 0.1

בוטנים (146 ג’)

12.2 0.51

גרגירי חומוס מבושל (164 ג’)

2 2 0.6 6.6 0.2
           
           
           

ויטמינים נוספים המצויים בקטניות וזרעים אלו

מזון/ויטמין

תיאמין 

(מ”ג)

ריבופלאבין 

(מ”ג)

ניאצין 

(מ”ג)

פולאט 

(מק”ג)

ביוטין 

(מק”ג)

אגוז ברזיל גדול

0.03 0.1 1

אגוזי לוז (34 ג’)

0.22 0.04 1.7 38 26

אגוזי מלך (30 ג’)

0.1 0.05 1.2 29 6

פקאנים (27 ג’) 

0.21 0.03 11

קשיו (33 ג’)

0.14 0.02 2 8 4

שומשום (18 ג’)

0.1 0.03 0.6 12 2

גרעיני חמניות (36 ג’)

0.83 0.09 3.5 82

טחינה גולמית (30 ג’)

0.39 0.15 1.8 29

פיסטוקים (32 ג’)

0.28 0.05 1.9 16

צנוברים (34 ג’)

0.1 0.08 2.1 23

שקדים (36 ג’)

0.1 0.3 2.5 16 24

בוטנים (146 ג’)

0.93 0.2 17.6 350 105

גרגירי חומוס מבושל (164 ג’)

0.19 0.1 0.9 282
           
           
           
הישארו מעודכנים
וקבלו את המאמרים ישירות למייל
המאמרים החמים באתר

אנשים אהבו גם את המאמרים הבאים

ויטמינים בירקות, סוגי ירקות צבעוניים
ויטמינים בירקות

בעמוד הבא תמצאו טבלאות מפורטות בנוגע לחשיבות ויטמינים בירקות, כמות המינונים הקיימת בכל ירק ועוד מידע מרתק. בקרו במדריך שיעשה לכם סדר.

סוגי פירות, ויטמינים, בריאות
ויטמינים בפירות

בטבלה הבאה תמצאו מידע על ויטמינים בפירות, החל מפירות נפוצים ומוכרים, דרך פירות אקזוטיים וכלה בסוגי פירות המוכרים פחות. טבלאות תזונה באתר.

הנקה, מזון אם, חלב אישה
צריכת ויטמינים ומינרלים בהנקה

ההחלטה להניק אינה תמיד קלה, הן בפן הנפשי והן בפן הפיזי הכולל צריכה בריאה יותר של מאכלים וגיוון. קראי הכל בנושא צריכת ויטמינים ומינרלים בהנקה.

צריכת ויטמינים בקרב גברים
צריכת ויטמינים בקרב גברים

במאמר הבא תמצאו את הכמויות המומלצות עבור נשים בגילאים שונים, כמו למשל כמות ויטמנים A,D,E ועוד במ”ג ואף במק”ג. בקרי במאמר הבא, ועייני בטבלה הרלוונטית עבורך.

צריכת ויטמנים ומינרלים בהריון
צריכת ויטמינים בהריון

צריכת ויטמינים ומינרלים מקבל משמעות יתרה כאשר מדובר בהריון, ולכן צריכת ויטמנים ומינרלים בהריון הנעשית בצורה נכונה, תשפיע הן על האם והן על העובר.

אישה בריאה
צריכת ויטמינים בקרב נשים

במאמר הבא תמצאו את הכמויות המומלצות עבור נשים בגילאים שונים, כמו למשל כמות ויטמנים A,D,E ועוד במ”ג ואף במק”ג. בקרי במאמר הבא, ועייני בטבלה הרלוונטית עבורך.

בריאות, טבעונות
צריכת ויטמינים בקרב נערות

לא יודעת מהם המינונים המומלצים עבור צריכת ויטמינים בקרב נערות? בקרי במדריך הבא ועייני בטבלה המומלצת לנטילת ויטמנים לפי סוג ויטמין ומינונם.

נער בריא
צריכת ויטמינים בקרב נערים

נערים מעצבים את אישיותם וגופם בתקופת גילאים אלו של הנערות, ולכן גיוון עשיר בויטמנים יתרום רבות להתפתחותם. קראו הכל בנושא צריכת ויטמינים בקרב נערים.