צריכת ויטמינים ומינרלים בהנקה

ההחלטה להניק אינה תמיד קלה, לא אחת ניתן למצוא נשים אשר פעולת ההנקה עלולה להיסב הפרעות נפשיות קלות אשר בראשן חוסר ביטחון עצמי. בנוסף, בזמן ההנקה גופך זקוק ליותר גיוון וצריכת מאכלים בריאים יותר ע”מ לה(ע)ניק לתינוק מזון בריא יותר. צריכת ויטמינים ומינרלים בהנקה היא נושא שעולה לא אחת, ובדיוק לשם מטרה זו הכנו עבורך טבלאות המפרטות את כמויות הויטמינים והמינרלים המומלצים לגופך בעת תקופת ההריון. הנתונים הללו הומלצו ע”י מדענים רבים מארה”ב וקנדה אשר נעשו תחת פיקוחן של אוניברסיטאות לאומיות במדינות אלו. אך ככל ועולות שאלות וספקות לגבי אחד מהדברים הללו, רצוי להיוועץ עם גורם מוסמך.

צריכת ויטמינים בהנקה

סוגויטמין A ויטמין C ויטמין D ויטמין K ויטמין B6 ויטמין B12 ויטמין E
מינון1300 מק”ג115 מ”ג15 מק”ג90 מק”ג2 מ”ג2.8 מ”ג19 מ”ג
סוגתיאמיןריבופלאביןניאציןפולאטביוטיןכוליןחומצה פנטותנית
מינון1.4 מ”ג1.6 מ”ג17 מ”ג500 מק”ג35 מק”ג550 מ”ג7 מ”ג

טבלת צריכת מינרלים בהנקה

סוגסידןכרוםנחושתפלואורידיודברזלמגנזיוםכלור
מינון1000 מ”ג45 מק”ג1300 מק”ג3 מ”ג290 מק”ג9 מ”ג310/320 מ”ג2.3 גרם
סוגמנגןמוליבדנוםזרחןסלניוםאבץאשלגןנתרן
מינון2.6 מ”ג50 מק”ג700 מ”ג70 מק”ג12 מ”ג5.1 גרם1.5 גרם

אופן צריכת הוטימינים והמינרלים

גם אם שמות אלו נשמעים מעט מלחיצים או בשפה שאינה מוכרת, בעידן האינטרנט ניתן למצוא מידע על כל אחד מטבלה זו. כמו כן ההמלצות על צריכת ויטמין ומינרל מסוימים, אינה אומרת כי עלייך ליטול תרופה המכילה את רכיב זו, אלא דווקא לאכול מאכלים בריאים יותר אשר בהם נמצא באופן טבעי רכיבים אלו. למשל, מינרל “אבץ” ניתן לצרוך במוצרים הבאים: אגוזי מלך, שקדים ועלים ירוקים. כמו כן, “אשלגן” מצוי במאכלים הבאים: תמרים, עגבניות, תפוזים, בננות, סובין, תפוחי אדמה וקקאו.

ככל ותגווני יותר במאכלים בריאים בדגש על מוצרים מהצומח, כך המזון אשר תניקי לתינוק, יהיה בריא יותר ועשיר ברכיבים הנחוצים להתפתחותו.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

הישארו מעודכנים
וקבלו את המאמרים ישירות למייל
המאמרים החמים באתר

אנשים אהבו גם את המאמרים הבאים

קטניות, אגוזים
ויטמינים בקטניות וזרעים

במאמר הבא תמצאו פירוט ברור אודות ויטמינים בקטניות וזרעים הן בסוגים כמו ויטמין E,K, ועד לויטמינים כמו פולאט, ניאצין ועוד. כמו כן תמצאו טיפים מרתקים בנושא.

ויטמינים בירקות, סוגי ירקות צבעוניים
ויטמינים בירקות

בעמוד הבא תמצאו טבלאות מפורטות בנוגע לחשיבות ויטמינים בירקות, כמות המינונים הקיימת בכל ירק ועוד מידע מרתק. בקרו במדריך שיעשה לכם סדר.

סוגי פירות, ויטמינים, בריאות
ויטמינים בפירות

בטבלה הבאה תמצאו מידע על ויטמינים בפירות, החל מפירות נפוצים ומוכרים, דרך פירות אקזוטיים וכלה בסוגי פירות המוכרים פחות. טבלאות תזונה באתר.

צריכת מזון בריא אצל גברים
צריכת מינרלים בקרב גברים

קראו הכל בנושא צריכת מינרלים בקרב גברים, הכוללים טבלאות מפורטות לצריכת מינרלים שונים החל מסידן וברזל, ועד נתרן, אשלגן ועוד.

צריכת מינרלים בקרב נשים
צריכת מינרלים בקרב נשים

במאמר הבא תמצאי טבלאות מפורטות עבור צריכת מינרלים בקרב נשים החל מגילאי 19 ועד גילאי 70+. כמו כן תמצאי מידע על חשיבות צריכת מינרלים לגופך.

נערה
צריכת מינרלים בקרב נערות

קראו הכל בנושא צריכת מינרלים בקרב נערות המינונים, הכמויות והאופן בו רצוי לצרוך את מינרלים אלו. המדריך מפורט וכולל טבלאות לפי גילאים.

ויטמינים ומינרלים, פירות וירקות
צריכת מינרלים בקרב נערים

אחת התופעות הנפוצות בקרב בני נוער, הוא העובדה כי המודעות או לעיתים החשיבות לצריכת מינרלים נמוכה. באתר תמצאו מידע והמלצות עבור צריכת מינרלים בקרב נערים.

צריכת ויטמינים בקרב גברים
צריכת ויטמינים בקרב גברים

במאמר הבא תמצאו את הכמויות המומלצות עבור נשים בגילאים שונים, כמו למשל כמות ויטמנים A,D,E ועוד במ”ג ואף במק”ג. בקרי במאמר הבא, ועייני בטבלה הרלוונטית עבורך.