צריכת מינרלים בקרב נשים

אחד מהרכיבים החיוניים לגוף האדם, הוא ללא ספק מינרלים. לא רבים מודעים לצורך הרב של הגוף עבור רכיבים אלו למעשה, ללא מינרלים גוף האדם אינו יכול להתקיים. כאשר מדברים על צריכת מינרלים בקרב נשים, הכוונה לצריכת מזון אשר מכיל בתוכו את רכיבים אלו כמו למשל: מינרל “סידן” ניתן להזין לגוף באמצעות אכילת ירקות ועלים ירוקים, חלב ומוצריו, הדרים, כרוב, טחינה, אגוזים ושקדים, חומוס וסויה. דוגמא נוספת לתזונה בריאה ע”י צריכת מינרל “גופרית” (עד כמה שזה נשמע נוראי..) הוא באמצעות צריכת בשר בקר ואגוזים.

למעשה למעט מקרים בודדים אשר קיים מחסור לאישה באחד או יותר מהמינרלים שאז תזדקקנה האישה לצרוך רכיב זה כתרופה, ניתן לומר כי ניתן להזין את הגוף במינרלים שונים גם ללא תרופות.

צריכת מינרלים בקרב נשים בגילאי 19-30 שנים (לא הרות או מניקות)

סוגסידןכרוםנחושתפלואורידיודברזלמגנזיוםכלור
מינון1000 מ”ג25 מק”ג900 מק”ג3 מ”ג150 מק”ג18 מ”ג310 מ”ג2.3 גרם
סוגמנגןמוליבדנוםזרחןסלניוםאבץאשלגןנתרן
מינון1.8 מ”ג45 מק”ג700 מ”ג55 מק”ג8 מ”ג4.7 גרם1.5 גרם

צריכת מינרלים בקרב נשים בגילאי 31-50 שנים (לא הרות או מניקות)

סוגסידןכרוםנחושתפלואורידיודברזלמגנזיוםכלור
מינון1000 מ”ג25 מק”ג900 מק”ג3 מ”ג150 מק”ג18 מ”ג320 מ”ג2.3 גרם
סוגמנגןמוליבדנוםזרחןסלניוםאבץאשלגןנתרן
מינון1.8 מ”ג45 מק”ג700 מ”ג55 מק”ג8 מ”ג4.7 גרם1.5 גרם

צריכת מינרלים בקרב נשים בגילאי 51-70 שנים

סוגסידןכרוםנחושתפלואורידיודברזלמגנזיוםכלור
מינון1200 מ”ג20 מק”ג900 מק”ג3 מ”ג150 מק”ג8 מ”ג320 מ”ג2.0 גרם
סוגמנגןמוליבדנוםזרחןסלניוםאבץאשלגןנתרן
מינון1.8 מ”ג45 מק”ג700 מ”ג55 מק”ג8 מ”ג4.7 גרם1.3 גרם

צריכת מינרלים בקרב נשים בגילאי 70+

סוגסידןכרוםנחושתפלואורידיודברזלמגנזיוםכלור
מינון1200 מ”ג20 מק”ג900 מק”ג3 מ”ג150 מק”ג8 מ”ג320 מ”ג1.8 גרם
סוגמנגןמוליבדנוםזרחןסלניוםאבץאשלגןנתרן
מינון1.8 מ”ג45 מק”ג700 מ”ג55 מק”ג8 מ”ג4.7 גרם1.2 גרם

מידע נוסף על מינונים אלו

על טבלאות עמלו מדענים רבים ברחבי העולם ובראשם מדענים מקנדה וארה”ב תחת פיקוחן של אוניברסיטאות לאומיות, עד אשר אלו הגיעו לתובנות הבאות המתומצתות בטבלאות שלעיל. כאמור, למרות דיוקן של הטבלאות, אין לראות בכך כייעוץ רפואי, ובכל שאלה או בעיה יש לפנות אל גורם מוסמך.

קראו גם על צריכת ויטמינים אצל נשים

הישארו מעודכנים
וקבלו את המאמרים ישירות למייל
המאמרים החמים באתר

אנשים אהבו גם את המאמרים הבאים

צריכת מזון בריא אצל גברים
צריכת מינרלים בקרב גברים

קראו הכל בנושא צריכת מינרלים בקרב גברים, הכוללים טבלאות מפורטות לצריכת מינרלים שונים החל מסידן וברזל, ועד נתרן, אשלגן ועוד.

נערה
צריכת מינרלים בקרב נערות

קראו הכל בנושא צריכת מינרלים בקרב נערות המינונים, הכמויות והאופן בו רצוי לצרוך את מינרלים אלו. המדריך מפורט וכולל טבלאות לפי גילאים.

ויטמינים ומינרלים, פירות וירקות
צריכת מינרלים בקרב נערים

אחת התופעות הנפוצות בקרב בני נוער, הוא העובדה כי המודעות או לעיתים החשיבות לצריכת מינרלים נמוכה. באתר תמצאו מידע והמלצות עבור צריכת מינרלים בקרב נערים.

הנקה, מזון אם, חלב אישה
צריכת ויטמינים ומינרלים בהנקה

ההחלטה להניק אינה תמיד קלה, הן בפן הנפשי והן בפן הפיזי הכולל צריכה בריאה יותר של מאכלים וגיוון. קראי הכל בנושא צריכת ויטמינים ומינרלים בהנקה.

צריכת מאכלים בריאים לילדים
צריכת מינרלים בקרב ילדים

על חשיבות מינרלים לגוף אדם אין עוררין, בייחוד כאשר מדובר בילדים הנמצאים בשלב ההתפתחות הן הפיזית והגופנית והן בעיצוב אופיו של הילד. קראו את המאמר המלא בנושא.

בריאות תקינה של תינוק, טיפול נכון
צריכת מינרלים בקרב תינוקות

מינרלים ככלל, הינם מרכיב חיוני בגוף של האדם. נושא צריכת מינרלים בקרב תינוקות חשוב הרבה יותר, מכיוון שגופו הקט של התינוק זקוק לכל אחד ממינרלים אלו. קראו עוד.

צריכת ויטמנים ומינרלים בהריון
צריכת ויטמינים בהריון

צריכת ויטמינים ומינרלים מקבל משמעות יתרה כאשר מדובר בהריון, ולכן צריכת ויטמנים ומינרלים בהריון הנעשית בצורה נכונה, תשפיע הן על האם והן על העובר.